top of page
Caută

Ce inseamna SR EN ISO 9001 Managementul Calitatii?

Actualizată în: 6 iun. 2024




Ce inseamna SR EN ISO 9001 Managementul Calitatii?


ISO 9001 este standardul internațional pentru un Sistem de Management al Calității (SMC). Pentru a fi certificată conform standardului ISO 9001, o companie trebuie să respecte cerințele stabilite în Standardul ISO 9001.

Versiunea actuală a standardului ISO 9001 Managementul Calitatii este ISO 9001:2015.

Standardul este utilizat de organizații pentru a-și demonstra capacitatea de a furniza în mod constant produse și servicii care îndeplinesc cerințele clienților și de reglementare și pentru a demonstra îmbunătățirea continuă.


Câteva detalii despre ISO 9001:

- NU contează ce dimensiune are organizația ta: 1 persoană sau 1 milion de oameni, standardul ISO 9001 cu siguranță vă va fi de ajutor.

- NU contează în ce industrie vă aflați (servicii sau producție) – standardul se poate implementa la fel de bine intr-un restaurant, companie de producție, firma de construcții sau comerț, entitate guvernamentală, etc.

- NU este un standard pentru produse. - NU definește calitatea produsului. Acesta este un standard bazat pe proces: îl utilizați pentru a vă controla procesele, apoi produsul final ar trebui să îndeplinească rezultatele dorite.

- NU este un standard personal – o persoană nu poate obține certificarea conform ISO 9001, ci o organizație sau o companie devine certificată.

- NU există „Certificare ISO 9000”, ci doar Certificare ISO 9001.

- NU este un grup de membri – O organizație nu poate „adera” la ISO 9001.


Pentru a deveni certificată ISO 9001, organizația dvs. trebuie să:

1. Urmeze pașii pentru implementarea unei documentații specifice unui sistem de management al calității ISO 9001

2. Apoi, un organism de certificare auditează performanța organizației dumneavoastră în raport cu cea mai recentă versiune a cerințelor ISO 9001. Dacă promovați acest audit, registratorul emite un certificat ISO 9001 care demonstrează că organizația dumneavoastră este înregistrată ISO 9001 pentru o perioadă de trei ani.

3. În cele din urmă, organizația trebuie să fie recertificată la fiecare trei ani pentru a-și menține statutul de certificare ISO 9001.


CARE SUNT BENEFICIILE ISO 9001?

ISO 9001 managementul calitatii ajută organizațiile să se asigure că clienții lor primesc în mod constant produse și servicii de înaltă calitate, care, la rândul lor, aduce multe beneficii, inclusiv clienți mulțumiți, management performant și angajați focusați.


Deoarece ISO 9001 specifică cerințele pentru un sistem eficient de management al calității, organizațiile constată că utilizarea standardului le ajută la:

- Organizarea unui Sistem de Management de Calitate

- Atragerea clienților, management mai performant și angajați mai mulțumiți

- Îmbunătățirea continua a proceselor

- Economisirea de fonduri


Sunt organizatii care au folosit ISO 9001 managementul calitatii pentru a economisi milioane de euro în cheltuieli reale și pentru evitarea costurilor numai prin instruirea angajaților conform standardului.



CERTIFICARE ISO 9001

Certificarea ISO 9001 poate spori credibilitatea unei organizații, arătând clienților că produsele și serviciile sale îndeplinesc așteptările. În unele cazuri sau în anumite industrii, certificarea este necesară sau obligatorie legal. Procesul de certificare ISO 9001:2015 include implementarea cerințelor și apoi finalizarea cu succes a unui audit al registratorului care confirmă că organizația îndeplinește aceste cerințe.

Organizațiile ar trebui să ia în considerare următoarele când începe să se pregătească pentru o certificare ISO 9001:

- Costurile registratorului pentru auditurile de înregistrare, supraveghere și recertificare ISO 9001

- Nivelul actual de conformitate cu cerințele ISO 9001 Management de calitate

- Resursele pe care compania le va dedica acestui proiect pentru dezvoltare si implementare


Contactează-ne astăzi pentru a obține o evaluare gratuită! Mail: iso@avocatfilote.ro

Tel/WhatsApp: 0740.823.484

Kommentare


Contact

Adresa

Orhideea Gardens

Calea Plevnei 145B, Bucuresti, Romania

Telefon

+4/ 0740.823.484

Email

Va raspundem imediat
Contact
bottom of page